Ogłoszenie o naborze - Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego. - Powiatowy Urząd Pracy w Koninie

Obrazek dla: Komunikat dot. wypłat świadczeń.

02.06.2025

Komunikat dot. wypłat świadczeń.

       Powiatowy Urząd Pracy w Koninie informuje, że od 01.06.2025r. w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 marca 2025 o rynku pracy i...

Obrazek dla: Informacja o wejściu w życie nowych ustaw – od 1 czerwca...

30.05.2025

Informacja o wejściu w życie nowych ustaw – od 1 czerwca...

Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, że z dniem 1 czerwca 2025 r. wchodzą w życie nowe przepisy prawne, regulujące funkcjonowanie rynku pracy oraz zasady zatrudniania...

Obrazek dla: Komunikat dot. rejestracji

30.05.2025

Komunikat dot. rejestracji

Od dnia 01.06.2025 roku weszła w życie ustawa z dnia 20  marca 2025 o rynku pracy i służbach zatrudnienia ( Dz. U. 2025 poz. 620) na mocy której rejestracja osób...

Obrazek dla: Harmonogram naborów wniosków na aktywne formy...

10.01.2025

Harmonogram naborów wniosków na aktywne formy...

Aktualizacja 01.07.2025 Załączniki ...

Obrazek dla: Projekt „Droga do zatrudnienia po węglu" współfinansowany...

28.12.2023

Projekt „Droga do zatrudnienia po węglu" współfinansowany...

Aktualizacja dnia 15.05.2025 roku Powiatowy Urząd Pracy w Koninie, przystąpił do realizacji projektu partnerskiego pod nazwą: Podnoszenie i zmiana kwalifikacji oraz...


Ogłoszenie o naborze - Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego.

Powiatowy Urząd Pracy w Koninie ogłasza nabór wniosków
w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla osób bezrobotnych w ramach Funduszu Pracy.

Nabór wniosków odbędzie się
29 lipca 2025 roku

Planowana wysokość refundacji wynosi:

  • 40.000,00 zł – wymagany okres zatrudnienia 18 miesięcy oraz dodatkowe zobowiązanie umowne do zatrudnienia na utworzonym stanowisku pracy przez okres 90 dni po upływie 18 miesięcy
  • 30.000,00 zł – wymagany okres zatrudnienia 12 miesięcy oraz dodatkowe zobowiązanie umowne do zatrudnienia na utworzonym stanowisku pracy przez okres 90 dni po upływie 12 miesięcy

  UWAGA: W przypadku Podmiotu, któremu przysługuje prawo do obniżenia podatku od towarów i usług  należnego o kwotę podatku naliczonego, refundacja obejmuje wydatki na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy bez podatku od towarów i usług

Wnioski należy wypełnić komputerowo i składać do Powiatowego Urzędu Pracy w Koninie:

  1. za pośrednictwem indywidualnego konta – jeżeli Wnioskodawca posiada indywidualne konto, o którym mowa w art. 43 ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 roku poz. 620) – UWAGA: Konta założone
    na portalu www.praca.gov.pl z dniem 01.06.2025 roku stały się indywidualnymi kontami,
  2. w formie elektronicznej:
  • na adres do e-Doręczeń: AE:PL-84467-20773-RISWW-23
    Wniosek przesłany za pomocą e-Doręczeń musi być odpowiednio podpisany
  •  na skrzynkę podawczą e-PUAP: /PUPKONIN/SkrytkaESP  
    lub /PUPKONIN/domyslna,
  • Wniosek złożony za pomocą e-PUAP musi posiadać:

•  bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych
w przepisach o podpisie elektronicznym, złożony przez osobę do tego umocowaną albo

•  podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej zarejestrowanym na osobę umocowaną do tego.

PUP nie ponosi odpowiedzialności za awarię skrzynki do e-Doręczeńlub platformy e-PUAP, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

  1. osobiście w pokoju 213 – ll piętro w godzinach od 8:00 – 14:00,
  2. do skrzynki podawczej znajdującej się przy głównym wejściu do siedziby urzędu – UWAGA: wnioski należy złożyć w zamkniętej/ zaklejonej kopercie w taki sposób, który uniemożliwi jego rozpięcie.

Zasady dotyczące refundacji kosztów wyposażenia
lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego obowiązujące
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Koninie

  1.  Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy,
    o której mowa w art. 154 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2025 roku o rynku pracy
    i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620), może złożyć przedsiębiorca, w tym żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne, niepubliczne przedszkole lub niepubliczna inna forma wychowania przedszkolnego lub niepubliczna szkoła, jeżeli na dzień złożenia wniosku:
  1. wnioskodawca, osoby reprezentujące wnioskodawcę i osoby zarządzające wnioskodawcą w okresie ostatnich 2 lat nie były prawomocnie skazane za przestępstwo składania fałszywych zeznań lub oświadczeń, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów lub przeciwko obrotowi gospodarczemu
    i interesom majątkowym w obrocie cywilnoprawnym na podstawie ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny, za przestępstwo skarbowe na podstawie
    ustawy z dnia 10 września 1999 r. - Kodeks karny skarbowy lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
  2. przez ostatnie 6 miesięcy przedsiębiorca, w tym żłobek lub klub dziecięcy
    lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne, wykonywał działalność gospodarczą, a w przypadku niepublicznego przedszkola lub niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego lub niepublicznej szkoły - działalność na podstawie
    ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe;
  3. w okresie ostatnich 6 miesięcy wnioskodawca nie zmniejszył wymiaru czasu pracy i stanu zatrudnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy, a w przypadku zmniejszenia wymiaru czasu pracy lub stanu zatrudnienia z innych przyczyn - uzupełnił wymiar czasu pracy lub stan zatrudnienia;
  4. wnioskodawca nie zalega z:

a) wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom, z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Solidarnościowy
i Fundusz Emerytur Pomostowych oraz z wpłatami na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

b)opłacaniem należnych składek na ubezpieczenie społeczne rolników lub na ubezpieczenie zdrowotne;

  1. wnioskodawca nie zalega z opłacaniem innych danin publicznych;
  2. wnioskodawca nie posiada nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych.

2. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, o której mowa w art. 154 ust. 2 i 3 ww. ustawy, może złożyć przedsiębiorca, w tym żłobek lub klub dziecięcy lub podmiot świadczący usługi rehabilitacyjne, który spełnia warunki określone w ust. 1 pkt 1 i 4-6 ww. ustawy oraz nie zmniejszył wymiaru czasu pracy i stanu zatrudnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy, a w przypadku zmniejszenia wymiaru czasu pracy lub stanu zatrudnienia z innych przyczyn - uzupełnił wymiar czasu pracy lub stan zatrudnienia w okresie ostatnich 6 miesięcy lub w okresie swego funkcjonowania, w przypadku gdy wykonuje działalność gospodarczą krócej niż 6 miesięcy.

3. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, o której mowa w art. 154 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, może złożyć przedsiębiorstwo społeczne, które spełnia warunki określone w ust. 1 pkt 1 i 4-6 oraz nie zmniejszyło wymiaru czasu pracy i stanu zatrudnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy, a w przypadku zmniejszenia wymiaru czasu pracy lub stanu zatrudnienia z innych przyczyn - uzupełniło wymiar czasu pracy lub stan zatrudnienia w okresie ostatnich 6 miesięcy lub w okresie posiadania statusu przedsiębiorstwa społecznego, w przypadku gdy posiada ten status krócej niż 6 miesięcy.

4. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy może złożyć producent rolny, który:

1) spełnia warunki określone w ust. 1 pkt 1 i 3-6 ww. ustawy;

2) przez ostatnie 6 miesięcy posiadał gospodarstwo rolne lub prowadził dział specjalny produkcji rolnej;

3) w okresie ostatnich 6 miesięcy zatrudniał w każdym miesiącu co najmniej jednego pracownika w pełnym wymiarze czasu pracy.

5. Warunek dotyczący niezmniejszenia wymiaru czasu pracy i zatrudnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy, a w przypadku zmniejszenia wymiaru czasu pracy lub stanu zatrudnienia z innych przyczyn - uzupełnienia wymiaru czasu pracy lub stanu zatrudnienia jest weryfikowany również na dzień podpisania umowy w odniesieniu do wniosków, o których mowa w art. 155 ust. 1-4 ww. ustawy.

  1. Wnioski o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
    są opiniowane przez Komisję powołaną do tego celu przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Koninie.
  2. Przy rozpatrywaniu wniosków w sprawie refundacji kosztów wyposażenia
    lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego Urząd bierze pod uwagę:
  1. spełnienie warunków formalnych i merytorycznych wynikających z ustawy, rozporządzenia, innych przepisów prawa oraz niniejszego naboru;
  2. celowe i racjonalne wydatkowanie środków publicznych wynikające z ustawy
    o finansach publicznych;
  3. limit posiadanych środków finansowych przeznaczonych na realizację refundacji.
  1. Urząd zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku po weryfikacji proponowanych przez Wnioskodawcę wydatków w szczególności w zakresie adekwatności planowanych wydatków do rodzaju pracy i zakresu obowiązków wykonywanych na tworzonym stanowisku pracy.
  2. O sposobie rozpatrzenia wniosku Urząd powiadamia Wnioskodawcę w formie pisemnej, w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, Urząd podaje przyczynę odmowy, od której
    nie przysługują procedury odwoławcze.
  3. Biorąc pod uwagę racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi, Urząd może nie wyrazić zgody na realizację wniosku Podmiotu, z którym zawarta wcześniej umowa jest w trakcie realizacji.
  4. Kwota refundacji może być przeznaczona na zakup środków trwałych, urządzeń, maszyn, w tym środków niezbędnych do zapewnienia zgodności stanowiska pracy  z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wymaganiami ergonomii.

  1. Wnioskowana kwota nie może być przeznaczona w szczególności na:
  1. wynagrodzenia pracowników, opłaty ZUS-u, kaucje,
  2. opłaty administracyjno – skarbowe, podatki, koncesje, licencje, gwarancje zakupionych rzeczy, opłaty za usługi transportu oraz przesyłki dotyczące dokonanych zakupów w ramach otrzymanego wsparcia, inne opłaty,
  3. koszty zakupu, budowy, rozbudowy lub remontów budynków,
  4. zakup lokali/pomieszczeń niezwiązanych z gruntem tj. garaży, kontenerów, pawilonów, kiosków, domków ogrodowych i narzędziowych itp.
  5. zakup wiat i innych zadaszeń oraz materiałów i usług do ich wykonania,
  6. zakup lub utworzenie oraz zamieszczanie w Internecie strony internetowej Wnioskodawcy,
  7. wpłatę własną przy leasingu bądź kredycie na zakup środków trwałych,
  8. zakup środków obrotowych, takich jak: towary handlowe, materiały do produkcji, opakowania, itp.,
  9. koszty reklamy,
  10. zakup kamer do monitoringu,
  11. zakup odzieży roboczej,
  12. zakup kasy fiskalnej,
  13. na zakup przedmiotów i sprzętu, który będzie stanowił inwestycję pracodawcy mającą na celu funkcjonowanie jego działalności,
  14. zakup licencji do oprogramowania,
  15. zakupy dokonywane od: poręczycieli, współmałżonka, osoby pozostającej
    z wnioskodawcą we wspólnym gospodarstwie domowym, osoby z nim spokrewnionej lub spowinowaconej, tj. rodziców, dziadków, dzieci, rodzeństwa, teściów lub innych podmiotów, których osoby je reprezentujące bądź nadzorujące, właściciele, udziałowcy, wspólnicy albo akcjonariusze, członkowie, pełnomocnicy (w tym prokurenci), zgodnie z wpisem do CEiDG, KRS, są powiązane/i kapitałowo lub osobowo z Podmiotem, który otrzymał refundację.

Ww. katalog zakupów nie jest listą zamkniętą. W ramach poszczególnych wniosków Urząd może wyłączyć z objęcia refundacją wydatki proponowane przez Wnioskodawcę, jeżeli nie są bezpośrednio związane ze stanowiskiem pracy, które ma być wyposażone lub doposażone bądź zakupy są niezasadne lub niezgodne
z obowiązującym prawem, celem umowy i ich przeznaczeniem.

  1. W ramach umowy sprzedaży można nabywać samochód lub inną rzecz używaną, której wartość jest równa lub wyższa od kwoty przyznanej refundacji.
  2. W okresie realizacji przedsięwzięcia nie jest dozwolona sprzedaż rzeczy zakupionych w ramach przyznanych wniosków.
  3. Formami zabezpieczenia zwrotu refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego mogą być:

a) poręczenie cywilne przez 2 osoby, przy każdym kolejnym stanowisku pracy dodatkowo 1 poręczyciel,

b) weksel in blanco,

c) weksel z poręczeniem wekslowym (aval) przez 1 osobę fizyczną, przy drugim
i każdym kolejnym stanowisku pracy dodatkowo 1 poręczyciel,

d) gwarancja bankowa,

e) zastaw rejestrowy na prawach i rzeczach,

f) blokada środków zgromadzonych na rachunku bankowym

g) akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika

Zabezpieczenie może zostać ustanowione w jednej lub w kilku formach.

Przy zabezpieczeniu w formie weksla in blanco albo aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji jest konieczne ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia.

  1. Poręczycielem może być osoba, która:

a)     jest pełnoletnia,

b)     jest zatrudniona na okres nie krótszy niż 36 miesięcy lub osiąga dochód

z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej, emerytury lub renty,

której przeciętny miesięczny dochód brutto z ostatnich trzech miesięcy wynosi

co najmniej 6.000,00 zł w przypadku weksla z poręczeniem wekslowym

oraz 5.500,00 zł w przypadku poręczenia cywilnego,

c)     nie jest współmałżonkiem wnioskodawcy (za wyjątkiem sytuacji, w której współmałżonkowie posiadają rozdzielność majątkową),

d)     nie ukończyła 70 roku życia,

e)     nie jest dłużnikiem Funduszu Pracy,

f)      nie posiada na dzień poręczenia zawartej umowy z PUP w Koninie,

g)     na dzień poręczenia nie jest poręczycielem żadnej zawartej umowy z PUP
    w Koninie.

  1. Poręczycielem nie może być osoba zatrudniona u Wnioskodawcy, z którym będzie zawarta umowa.
  2. Niezależnie od formy zabezpieczenia zwrotu środków, do zawarcia umowy wymagana jest zgoda współmałżonka Wnioskodawcy wyrażona podpisem złożonym osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Koninie,
    w przypadku poręczenia – także zgoda współmałżonka poręczyciela wyrażona w formie pisemnej (za wyjątkiem sytuacji, gdy współmałżonkowie posiadają rozdzielność majątkową).
  3. Starosta może odmówić przyjęcia zaproponowanego zabezpieczenia, jeżeli uzna, że wskazane zabezpieczenie nie jest wystarczające do pokrycia zobowiązań, które mogą powstać w związku z nieprawidłową realizacją umowy.
  4.  Pierwszeństwo w skierowaniu do pracy w ramach wyposażenia stanowiska pracy przysługuje:

a)    bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;

b)    bezrobotnym powyżej 50 roku życia;

c)    bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych;

d)    bezrobotnym niepełnosprawnym;

e)    długotrwale bezrobotnym;

f)     bezrobotnym będącym osobami do 30 roku życia;

g)    bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.

 

Informacje merytoryczne dotyczące refundacji kosztów wyposażenia/doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego można uzyskać pod numerem telefonu: 63 247 78 45.

Załączniki

Zdjęcie artykułu Zamknięcie naboru – STAŻ

Zamknięcie naboru – STAŻ

  Powiatowy Urząd Pracy w Koninie informuje, że dnia 26 marca 2025 roku o godz. 15:00 zostaje zamknięty nabór Wniosków o zorganizowanie stażu dla osób bezrobotnych w...
Zdjęcie artykułu Zamknięcie naboru – STAŻ

Zamknięcie naboru – STAŻ

  Powiatowy Urząd Pracy w Koninie informuje, że dnia 26 marca 2025 roku o godz. 15:00 zostaje zamknięty nabór Wniosków o zorganizowanie stażu dla osób bezrobotnych w...

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Koninie

ul. Zakładowa 4
62-510 Konin
woj. Wielkopolskie
 
NIP: 6651654898
REGON: 310017791
 
e-mail: poko@praca.gov.pl; pup@konin.praca.gov.pl

 

Godziny pracy Urzędu:

Dni pracy:  Godziny pracy: Godziny przyjmowania Interesantów: Rejestracja:
Poniedziałek - Piątek 7:00 - 15:00 8:00 - 14:00 8:00 - 14:00