Powiatowy Urząd Pracy w Koninie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony konin.praca.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- W części filmów nie ma napisów;
- Część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Kingi Pączkowskiej — mejlowo k.paczkowska@konin.praca.gov.pl lub telefonicznie 63 24 77 809.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszego urzędu:
- Kinga Pączkowska — Powiatowy Urząd Pracy w Koninie,
- Adres: ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin,
- mejl: pup@konin.praca.gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Koninie, ul. Zakładowa 4, Konin
Budynek posiada 3 wejścia, w tym jedno z pochylnią znajdującą się po prawej stronie głównego wejścia. W Urzędzie można skorzystać z pętli indukcyjnej, na sali obsługi stosowane są komunikaty głosowe.
Przed budynkiem wyznaczono dwa oznakowane miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Usytuowane są one przy głównym wejściu do Powiatowego Urzędu Pracy w Koninie.
Na parterze budynku znajduje się sala obsługi klientów, natomiast na piętrach pierwszym i drugim usytuowane są biura pracowników. Na wyższe piętra można dostać się windą znajdującą się na parterze, po prawej stronie od głównego wejścia do budynku.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń obsługi można wejść z psem asystującym. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego/przewodnika i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego/przewodnika.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W obiekcie nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, wyjątkiem jest winda oraz toelata na pierwszym piętrze, w których znajdują się stosowne oznaczenia. Nie ma natomiast oznaczeń drukiem powiększonym dla osób niedowidzących i słabowidzących.
Osoba niesłysząca albo słabosłysząca - posługująca się polskim językiem migowym ma możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego. Istnieje również możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej. Osoba zainteresowana skorzystaniem z pomocy powinna umówić się na spotkanie i zgłosić chęć odwiedzenia Urzędu z krótką informacją czego będzie dotyczyć wizyta. Wizytę należy zgłosić na co najmniej 3 dni robocze przed przyjściem (z wyłączeniem nagłych sytuacji) na adres poczty: pup@konin.praca.gov.pl.
W przypadku korzystania z tłumacza języka migowego podczas spotkania, pracownik Urzędu połączy się za pośrednictwem wideorozmowy z tłumaczem języka migowego (Zielona Linia). Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a pracownikiem urzędu. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym, dlatego ważna jest wcześniejsza rezerwacja wizyty. Skorzystanie z usługi tłumacza jest bezpłatne.