Aktualności

Nowe zasady zgłaszania ofert pracy do urzędów pracy

W związku z wejściem w życie od dnia 01.06.2025r. ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Powiatowy Urząd Pracy w Koninie informuje o nowych zasadach zgłaszania przez pracodawców ofert pracy  do urzędów pracy oraz ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

Zgodnie z art. 83 ust.2 pkt 1 tej ustawy obowiązkowo oferty pracy do e-Pracy zgłaszają podmioty, o których mowa  w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej  (Dz.U. z 2022r. poz.902) tj.:

1) organy władzy publicznej;

2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;

3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;

4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;

5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji
i konsumentów.

Jednocześnie zachęcamy Państwa do składania ofert pracy :

- elektronicznie przez portal praca.gov.pl,                   

- telefonicznie: 63 2477832

- osobiście   w urzędzie /stanowisko 22 lub 23 ,

- przez formularz dostępny na stronie www.konin.praca.gov.pl (dokumenty do pobrania), który po wypełnieniu można przesłać  : pup@konin.praca.gov.pl

Ponadto informujemy, o możliwości zgłaszania oferty pracy do więcej niż jednego urzędu pracy i wskazania urzędu wiodącego, który będzie odpowiedzialny za koordynację jej realizacji, czy  możliwość zorganizowania giełdy pracy.                         

W razie jakichkolwiek pytań, zachęcamy do kontaktu tel. 63 24 77 832.

Informacje o publikacji dokumentu