Powiatowy Urząd Pracy w Koninie ogłasza nabór Wniosków na jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa I Osoby młode na rynku pracy, Działanie 1.1 Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy, Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego pod tytułem „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w Powiecie Konińskim (IV)".
Wnioski należy składać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Koninie, ul. Zakładowa 4, w pokoju 224 (II piętro) w godzinach od 800 do 1400. Nabór trwa od 14 do 30 maja 2018 roku.
Planowana wysokość dotacji wynosi 17 000,00 złotych.
W ramach projektu wsparciem objęte zostaną osoby z ustalonym II profilem pomocy (w uzasadnionych przypadkach z I profilem pomocy):
- osoby młode do 25 roku życia z kategorii NEET, tj. osoba, która spełnia łącznie następujące warunki:
- nie pracuje (tj. jest bezrobotna),
- nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym albo zaniedbuje obowiązek szkolny lub nauki),
- nie szkoli się (tj. nie uczestniczy oraz nie uczestniczyła w ostatnich czterech tygodniach w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy finansowanych ze środków publicznych).
- umowę o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej podpisze w ciągu czterech miesięcy od rejestracji w PUP.
- osoby w wieku od 25 do 30 roku życia z kategorii NEET, tj. osoba, która spełnia łącznie następujące warunki:
- nie pracuje (tj. jest bezrobotna),
- nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym albo zaniedbuje obowiązek szkolny lub nauki),
- nie szkoli się (tj. nie uczestniczy oraz nie uczestniczyła w ostatnich czterech tygodniach w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy finansowanych ze środków publicznych).
W przypadku Kobiet pierwszeństwo do udziału w projekcie mają Kobiety z następujących grup:
- kobiety o niskich kwalifikacjach (tj. z wykształceniem średnim i niższym),
- kobiety długotrwale bezrobotne, tj.:
- bezrobotne nieprzerwanie przez okres ponad 6 miesięcy – w przypadku kobiet w wieku poniżej 25 lat,
- bezrobotne nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy – w przypadku kobiet w wieku 25 lat i więcej,
- kobiety niepełnosprawne,
W przypadku Mężczyzn wolne miejsca w projekcie zostały tylko dla Mężczyzn z następujących grup (Mężczyzna ubiegający się o dofinansowanie musi należeć do jednej z tych grup):
- mężczyźni długotrwale bezrobotni, tj.:
- bezrobotni nieprzerwanie przez okres ponad 6 miesięcy – w przypadku mężczyzn w wieku poniżej 25 lat,
- bezrobotni nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy – w przypadku mężczyzn w wieku 25 lat i więcej,
- mężczyźni niepełnosprawni,
Każda osoba bezrobotna ubiegająca się o przyznanie jednorazowo środków finansowych na podjęcie działalności gospodarczej oceniana będzie również według następującej skali punktowej:
- osoba o niskich kwalifikacjach – 1 punkt,
- osoba długotrwale bezrobotna – 1 punkt,
- osoba bezrobotna niepełnosprawna – 1 punkt,
Ww. ocena punktowa dokonywana będzie na podstawie informacji o osobie bezrobotnej będących w dyspozycji Powiatowego Urzędu Pracy w Koninie na dzień składania Wniosku przez osobę zainteresowaną podjęciem działalności gospodarczej.
Miejsce prowadzenia nowo powstałej działalności musi być zlokalizowane na terenie Powiatu Konińskiego lub Miasta Konina.
Informacje merytoryczne dotyczące jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej pokój 224, tel.: 63 247 78 40.
Wnioski należy składać na obowiązującym druku „Wniosku o przyznanie środków finansowych na podjęcie działalności gospodarczej" dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Druk wniosku jest zamieszczony poniżej.